Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam 35
Caratteristiche chiave

Sensore Super 35 mm con risoluzione 4K nativa che fornisce immagini True 4K con una gamma dinamica di oltre 14 stop per l’acquisizione HDR

Doppia impostazione ISO nativa, 800 e 5.000, che assicura una sensibilità molto superiore senza aumentare il rumore

Registrazione a velocità di fotogrammi variabile da 1 a 120 fps che supporta sia l’overcranking che l’undercranking

Gamma cromatica estesa, superiore a BT2020 - lo spazio colore richiesto per l’erogazione di contenuti HDR

Il design modulare consente di separare il lato frontale dal registratore, tramite un cavo di estensione da 5 m o 20 m

Telecamera da produzione 4K con prestigioso sensore MOS Super 35 mm e doppia impostazione ISO nativa (800 e 5.000)

La linea di telecamere Varicam è stata impiegata in un'ampia varietà di riprese cinematografiche, pubblicitarie e televisive ed è nota per la brillante riproduzione dei colori, l'eleganza del design e l'introduzione dei flussi di lavoro progressivi nel settore di produzione. Oggi è disponibile la Varicam 35. Fedele alle tradizioni e all'ispirazione della linea Varicam originale, questo nuovo modello permette agli utenti di creare emozioni ancora più intense, grazie a caratteristiche quali la latitudine straordinaria, l'estesa gamma cromatica e la risoluzione 4K, oltre a rivoluzionare il flusso di lavoro con l'aggiunta della registrazione a doppio codec, della gradazione del colore integrata e di un design modulare. La Varicam 35 è ricca di funzioni. Scoprite cosa utilizzare per creare emozioni.

Il camcorder 4K Varicam 35 offre un sensore MOS Super 35 mm di nuova concezione e la famiglia di codec video AVC-ULTRA. La nuova telecamera, che include un eccezionale sistema di gestione delle immagini in vari formati, quali 4K, UHD, 2K e HD, è lo strumento ideale per la produzione professionale di documentari, spot pubblicitari, serie TV ed eventi live in 4K.

Il design innovativo della Varicam 35 comprende il modulo telecamera 4K (AU-V35C1) e il modulo di registrazione (AU-VREC1), che è anche intercambiabile con il nuovo modulo telecamera 2/3"(AU-V23HS1) Panasonic. Ciò consente ai professionisti di alternare le teste da telecamera s35mm e 2/3", in modo da soddisfare al meglio qualsiasi esigenza creativa.

 

 

 

 

La Varicam 35 utilizza un nuovo sensore MOS Super 35 mm Panasonic, per l'acquisizione di immagini 4K (4096 x 2160) in formato 17:9; con questo imager, combinato con i codec AVC-ULTRA per 4K, si ottengono file di produzione 4K di dimensioni comodamente gestibili. Il nuovo imager vanta oltre 14 stop di latitudine e riproduce fedelmente immagini ad alto contrasto e ampia gamma dinamica, senza compromessi. Le potenti capacità di gestione del colore rendono possibile uno spettro cromatico molto esteso, che assicura immagini impeccabili, e supportano il flusso di lavoro ACES (Academy Colour Encoding System) per una masterizzazione estremamente fedele del materiale originale.

Tra le caratteristiche di produzione principali di questo modello è importante ricordare la registrazione 4K, in tempo reale, a velocità variabile e ad alta velocità di fotogrammi, fino a 120 fps*1, che permette registrazioni 2K/FHD di livello master, e i flussi di lavoro avanzati con registrazioni 4K/UHD simultanee e parallele, 2K/HD di riferimento e proxy, per semplici operazioni di monitoraggio/modifica e gradazione dei colori in loco e direttamente nella telecamera.  La telecamera inoltre presenta un visualizzatore elettronico (EVF) OLED di nuova concezione, con zoom ottico. Infine, per la registrazione master audio direttamente nella telecamera è stato aggiunto l'audio LPCM a 24 bit.

La Varicam 35 è compatibile con una varietà di formati senza precedenti, quali 4K e UHD nella registrazione 4K AVC-ULTRA e 2K e FHD in AVC-Intra 100/200*2. Per rispondere alla necessità di un interscambio di file ad alta velocità, la telecamera codifica file proxy in parallelo con i formati di produzione 4K e 2K, permettendo operazioni di modifica offline rapide ed efficienti. Questo modello supporta anche Apple ProRes 4444 e ProRes 422 HQ*3 per la registrazione HD. Il codec ProRes viene concesso in licenza da ATOMOS Global Pty. Ltd., che distribuisce registratori ProRes da anni.

La Varicam 35 utilizzerà la nuova scheda expressP2 di Panasonic per assicurare un'alta velocità di fotogrammi e la registrazione 4K.  La telecamera è dotata di quattro alloggiamenti per schede di memoria in totale, due per schede expressP2 e due per schede microP2. La nuova scheda expressP2 è in grado di registrare fino a 130 minuti di contenuto 4K/24p.  La scheda microP2 è concepita per la registrazione HD o P2 a velocità fotogrammi di produzione più consuete.

Le interfacce professionali comprendono: uscita 3G-HD-SDI x4 per 4K QUAD; uscita 3G-HD-SDI x2 per RAW; un'uscita HD-SDI per monitoraggio (down-conversion da 4K); e due ingressi XLR per registrare quattro canali audio a 24 bit, 48 KHz. Un connettore multiplo facilita il posizionamento della testa della telecamera nel modulo di registrazione. Un'altra, straordinaria innovazione nel design della Varicam 35 è il pannello di controllo rimovibile, che agevola il controllo in tempo reale e garantisce un facile accesso quando la telecamera è in posizione fissa. La dotazione standard della Varicam 35 include un supporto di montaggio PL da 35 mm.

 

RESOURCES:

Per accedere alla Playlist delle soluzioni Broadcast & ProAV clicca qui.

 

*1 Futuro aggiornamento del firmware.
*2 AVC-Intra200 è disponibile solo per la registrazione FHD.
*3 Il formato Apple ProRes viene concesso in licenza da Apple Inc.

 

MOSTRA DI PIÙ

SETTORI

Click an icon to find out more about the sectors this product is used in.

Broadcast
Broadcast

Tecnologia

Clicca un'icona per ottenere più informazioni sulla tecnologia utilizzata

4K Professional Gold Varicam Logo Bright P2 AVC ULTRA Emboss ProRes Logo ExpressP2 MicroP2 4K Professional HDR Gold
  • Brochure
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
Marketing
Brochure
Marketing Videos
Varie
Logo Data

Service and Support
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File
  • VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
  • Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
  • Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
  • Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    Wed, 21/02/2018 - 06:16
    View video
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
  • Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    We met cinematographer Patrick A. Stewart at the Camerimage 2017 in Bydgoszcz and had the pleasure of talking to him about his experience with Panasonic’s VariCam. Looking for change Stewart came across the VariCam LT, which he decided to used for the Netflix TV series Arrested Development. Find out why he opted for the VariCam LT and what shooting was like with the digital cinema camera in this interview. More interviews coming out soon, so subscribe to not miss them.
    Tue, 20/02/2018 - 17:16
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Video, Panasonic Newsroom IBC 2018
    Fri, 05/10/2018 - 10:32
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

ASSISTENZA GENERALE E DOWNLOAD CONTATTA IL SUPPORTO TECNICO

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

ASSISTENZA GENERALE E DOWNLOAD CONTATTA IL SUPPORTO TECNICO

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

ASSISTENZA GENERALE E DOWNLOAD CONTATTA IL SUPPORTO TECNICO

There are currently no other services available.

Specifications

Power DC 12 V(11.0 V – 17.0 V)
Temperatura di funzionamento 0°C to 40°C
Power Consumption 69 W (Body only) 99 W(with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Peso Approx. 5.0kg (Excluding protrusion)
Dimensions (W x H x D) 179 mm×230.5 mm×347 mm (7-1/16inches x 9-1/16inches x 13 -21/32inches) (Body only, excluding protrusion)
Storage Temperature −20°C to 60°C
Gain Settings [ISO] mode: ISO 800 to 12800 [dB] mode: 0 to 24 dB (3dB step)
Pickup Devices super35 mm MOS 8.9 million pixels
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 to 358 deg (0.5deg step) [sec] mode: 1/24 to 1/250 (When 24p mode)
Lens Mount 35 mm PL mount
Optical Filter ND filter: 1: CLEAR, 2: 0.6 ND 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Recording Media expressP2 card, P2 card, microP2 card
Recording Format Main Recorder: AVC-Intra4K444/AVC-Intra4K422/AVC-Intra4K-LT/AVC-Intra2K444/ AVC-Intra2K422/AVC-Intra444/AVC-Intra200/AVC-Intra100/ProRes422HQ/ProRes4444 Sub Recorder: AVC-Intra 2K422, AVC Intra 100, AVC LongG 50, AVC LongG 25
Recording Video Signal 4096×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p 2048×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 1920×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p
Recording Resolution 4096×2160, 3840×2160, 2048×1080, 1920×1080
Memory Card Recorder
Recording Framerate Maximum 4K/UHD 100p/120p, HD 100p/120p
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p
Recording/Playback Time (Main Codec) (when Express P2 Card 256GB is used)*2 Approx. 45 min. (AVC-Intra 4K444, 24p) Approx. 90 min. (AVC-Intra4K 422, VFR OFF, 24p) Approx. 36 min. (AVC-Intra4K 4:2:2, VFR ON, 50p/59.94p) Approx. 32 min. (AVC-Intra 4K-LT VFR:ON, 100fps/120fps) Approx. 64 min. (AVC-Intra 100, VFR ON, 100fps/120fps) Approx. 60 min. (ProRes 422 HQ, VFR:ON, 60fps) Approx. 110min. (ProRes4444, VFR:OFF, 24p)
Recording/Playback Time (Sub Codec) (when Micro P2 Card 64GB is used)*2 Approx. 64 min. (AVC-Intra 2K422, 25.00p/29.97p) Approx. 64 min. (AVC-Intra100, 25p/29.97p) Approx. 128 min. (AVC-LongG50, 25p/29.97p) Approx. 256 min. (AVC-LongG25, 25p/29.97p
Quantizing 12bit(AVC-Intra 4K444), 10 bit (Other than AVC-Intra 4K444)
Proxy
Digital Video
Video Compression Format AVC Intra 4K444, AVC Intra 4K422, AVC-Intra 4K-LT, AVC-Intra 2K422, AVC-Intra100:MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC LongG50, AVC LongG25:MPEG-4 AVC/H.264 ProRes 422 HQ、ProRes4444
Audio Compression Format LPCM
Recording Time (1GB)*2 Approx.25 min.
SDI Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω (1 set, 4 pieces)
Video Input/Output
MON Out1 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
MON Out2 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
VF SDI HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Ingresso CC XLR 4 pin, DC 12 V (DC 11.0 V to 17.0 V)
Lens 12pinx1, 4pinx2
Genlock In HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
DC Out 2 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Phones Stereo mini jack
TC In/Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Audio Input/Output
Other Input/Output
DC Out/RS 4 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Audio In: (CH1/CH2) XLR x 2, 3 pin, LINE/MIC/MIC+48V/AES switchable
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
VF 14 pin
USB 2.0 (Device) Type B connector, 4 pin
USB 2.0 (Host) Type A connector, 4 pin
Control Panel (LCD) 3.5-type QHD color monitor (Approx. 1.56 million dots)
Electronic HD Color View Finder (AU-VCVF1G)
Display Panel OLED, 0.7-type, 2.76 million dots
Signal Input 1080/59.94p, 1080/50p, 1080/60p
General (Combination of AU-V35C1G and AU-VREC1G)
Camera Module (AU-V35C1G)
Recording Module (AU-VREC1G) When used with AU-V35C1G
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4ch Head room 18 dB/20 dB menu switchable
Digital Audio
Video Compression Format (Proxy) H.264/AVC High Profile
EXT 50 pin (for external recording only)
*1: Specification is as of July 2015. Specification subject to change upon firmware upgrade. *2: These are reference values for continuous recording. The recording time may differ depending on the scene or the number of clips.